0
1. Skutočne nahradí čakankový sirup cukor?

Určite áno. Čakankový sirup má rovnakú sladivosť ako klasický cukor nebo med. Dá sa použiť nielen na klasické sladenie, ale aj na pečenie, pretože špeciálna štruktúra čakankového extraktu vie pri pečení čiastočne nahradiť aj samotný tuk.

2. Je to skutočne zdravý produkt?

Sirupy z čakanky obsahujú iba 5 % cukru a preto sú vhodné aj pre zákazníkov, ktorí si musia strážiť hladinu príjmu jednoduchých cukrov. Naviac vynikajú vysokým množstvom vlákniny, čím veľmi dobre napomáhajú k činnosti tráviaceho traktu, imunitného systému, boju s nadváhou a vysokým obsahom krvného cukru.

3. Sladí sirup rovnako ako cukor a med?

Sladivosť sirupu je rovnaká ako pri mede. Čiže aj dávkovanie je rovnaké ako pri sladení cukrom alebo medom, t.z. 1 lyžica sirupu zodpovedá 1 lyžici medu (cukru).

4. Aký je podiel čakanky v produkte?

Všetky čakankové sirupy a sladidlá obsahujú extrémne vysoký podiel prírodnej čakanky. Hodnoty sú od 91 % až po 99,95 % podľa typu produktu.

5. V čom sa líši od iných sirupov (javorového, agávového a pod.)?

Sladidlá z čakanky majú až o 45 % menej kalórií v porovnaní s inými prírodnými sladidlami. Čakankový sirup Originál obsahuje len 5 % cukru, čo je 10 - 15x menej ako obsahuje med, agávový sirup, javorový sirup, ...

Navyše žiadne iné sladidlo sa nemôže pochváliť obsahom 71 % rozpustnej vlákniny, ktorá je pre telo veľmi zdravá a prospešná.

A je tu ešte jedna úplne unikátna vlastnosť - sirup je schopný čiastočne nahradiť aj pokrmový tuk! Pri náhrade tuku v potravinách 1 g sirupu nahrádza zhruba 4 g tuku.

6. Ako sa spracováva koreň čakanky, z ktorého je sirup vyrobený?

Koreň čakanky je spracovávaný veľmi náročným procesom, ktorý je chránený patentom.

7. Ako prispieva konzumácia čakankového sirupu k vstrebávaniu vápnika?

Len približne 30 % vápnika, ktorý dostávame do tela prostredníctvom potravy, je úplne absorbovaný organizmom. Zbytok je z tela vylúčený von.

Rozpustná vláknina, ktorá sa nachádza v extrakte z čakanky až v 71% množstve, sa dostáva nestrávená až do hrubého čreva, kde je čiastočne alebo úplne fermentovaná črevnými baktériami. Počas fermentácie vznikajú rôzne produkty, mastné kyseliny s krátkym reťazcom a plyny. Práve kombinácia účinkou fermentačného procesu a vytvorených vedľajších produktov zvyšuje vstrebávaciu funkciu hrubého čreva pre vápnik.

8. Je čakankový sirup vhodný aj pre deti?

Čakankový sirup je vhodný aj pre deti. Navyše máme špeciálne v ponuke "Sladidlo z čakanky pre deti", ktoré má rovnaké benefity ako originál a sladivosť je zámerne nižšia oproti cukru či medu tak, aby si dieťa nevytváralo zbytočnú závislosť na príliš sladké pokrmy. Taktiež je bez pridanej sukralózy.

9. Prečo je do sirupu pridaná sukralóza?

Vzhľadom k tomu, že samotný extrakt z čakanky má sladivosť nepatrne nižšiu ako cukor, je pre dosiahnutie rovnakej sladivosti pridaná sukralóza, je to však len 0,01 %, čo je stopové množstvo. Sukralóza je len vo vybraných čakankových sirupoch a v tak malom množstve, že je hlboko pod odporúčanou dennou dávkou. Ale pre ľudí, ktorí sa jej z akýchkoľvek dôvodov chcú vyhnúť, máme aj alternatívy sirupov bez nej.

10. Prečo sa vyzdvihuje podiel vlákniny v sirupe?

Vláknina je významná zložka potravy, ktorá je sama ťažko stráviteľná. Existujú dva druhy vlákniny: rozpustná a nerozpustná. Rozpustná vláknina má schopnosť absorbovať vodu, napučiavať a v tráviacom trakte fermentuje, preto môže byť zdrojom energie. Reguluje trávenie tukov a sacharidov, viaže na seba vodu a tým naberá na objeme. To vedie k pocitu nasýtenia. Z väčšej časti je živinou pre mikrobiálnu flóru v tráviacom trakte, pôsobí teda ako tzv. prebiotikum. Nerozpustná vláknina v tráviacom trakte nefermentuje, nie je zdrojom energie. Zväčšuje objem obsahu v črevách a skracuje dobu, po ktorú tam zostáva potrava. Najmä priaznivo sa uplatní v hrubom čreve, kde sa vďaka zväčšeniu objemu stolice nariedia odpadové látky, ktoré vznikli pri trávení. Tie potom ľahšie opúšťajú tráviaci trakt, ktorý je tak po kratšiu dobu vystavený styku s potenciálne nebezpečnými látkami.

Sú vydané výživové odporúčania v súlade s dokumentom komisie Európskych spoločenstiev s názvom: Stratégia pre Európu o zdravotných problémov súvisiacich s výživou, nadváhou a obezitou ("biela kniha"). Podľa týchto odporúčaní je žiadúce zvýšenie príjmu vlákniny na 30 g za deň u dospelých. U detí od druhého roku života 5 g + počet gramov zodpovedajúcich veku (rokom) dieťaťa.

Vstrebanie vlákniny je rôzne u rôznych jedincov, preto je jej energetická hodnota stanovená len priemerne. Vzhľadom k jej sýtiacej schopnosti je považovaná najmä pri redukčných diétach ako ideálny zdroj energie. Podľa odporúčaní FAO sa jej kalorická hodnota stanovila na 8 kJ / 1,9 kcal na 1 g, čo je menej ako polovica oproti bielkovinám a sacharidom a približne pätina oproti tukom. [zdroj: wiki]

Top